Мотиваційна готовність

Щоб навчання було успішним, дитина має пере­дусім прагнути нового шкільного життя, серйозних занять, відповідальних доручень. Виникненню таких бажань сприяє мотивація на навчання, на важливу змістовну діяльність, більш значущу, ніж гра до­шкільнят. Прагнення дитини посісти нове соціальне становище зумовлює вироблення її внутрішньої по­зиції — мотивації.

Мотиваційна готовність — своєрідний генератор позитивного ставлення до школи. Це той двигун, який допомагає першачкові комфортно почуватися у школі й позитивно ставитися до навчан­ня як до цікавого процесу. Спеціальні дослідження показують: хоча мотива­ційно готових дітей цікавлять зовнішні атрибути шкільного життя — ранці, оцін­ки, дзвінки, шкільна форма тощо — не це визначає їхнє прагнення ходити до школи. Їх захоплює власненавчанняяк серйозна, змістовна діяльність, що дає певний результат, важливий як для са­мої дитини, так і для дорослих.

Спосіб життя школяра як людини, зайнятої суспільно важливою і сус­пільно оцінюваною справою, дитина усвідомлює як шлях до дорослості, що відповідає сформованому в грі мотиву стати дорослим й реально здійснювати йогофункції.

Дослідження психологічного змісту і структури внутрішньої позиції школяра показали: внутрішня позиція школяра, яка формується на сьомому році життя, є системою потреб, пов'язаних з учінням як із новою, серйозною діяльністю, що втілює в собі новий, суспільно значущий, а отже, дорослий спо­сіб життя.

У шестирічної дитини таку мотивацію до школи ще не сформовано, тож потрібна серйозна копіт­ка робота з її формування.

Дуже важливо, щоб діти отримували позитивну інформацію про школу, а не різні страшилки або погрози (от підеш до школи, там не побавишся...).

ВІЗЬМІТЬ ДО УВАГИ!

Мотиваційну готовність дитини слід формувати через її усвідомлення того позитивного, що очікує на неї у школі, а не на погрозах та залякуванні.

Підвищити мотивацію дитини до шкільного навчання допоможе приклад батьків та близьких людей (покажіть свої зошити, шкільні нагороди, відзнаки, розкажіть про позитив­ний досвід шкільного навчання).

Привабливість для сина і доньки шкільного навчання можна підвищити, створивши портфоліо досягнень дитини.

Формуванню позитивної мотивації сприяють позитив­ні словесні формули підтримки з боку вихователів та бать­ків ("Спробуй іще раз!"; "Нічого, не хвилюйся, в тебе все вийде!"; "В тебе вийшло краще, ніж минулого разу!"...).

Кiлькiсть переглядiв: 311

Коментарi