Щоб навчання було успішним, дитина має передусім прагнути нового шкільного життя, серйозних занять, відповідальних доручень. Виникненню таких бажань сприяє мотивація на навчання, на важливу змістовну діяльність, більш значущу, ніж гра дошкільнят. Прагнення дитини посісти нове соціальне становище зумовлює вироблення її внутрішньої позиції — мотивації.
Мотиваційна готовність — своєрідний генератор позитивного ставлення до школи. Це той двигун, який допомагає першачкові комфортно почуватися у школі й позитивно ставитися до навчання як до цікавого процесу. Спеціальні дослідження показують: хоча мотиваційно готових дітей цікавлять зовнішні атрибути шкільного життя — ранці, оцінки, дзвінки, шкільна форма тощо — не це визначає їхнє прагнення ходити до школи. Їх захоплює власненавчанняяк серйозна, змістовна діяльність, що дає певний результат, важливий як для самої дитини, так і для дорослих.
Спосіб життя школяра як людини, зайнятої суспільно важливою і суспільно оцінюваною справою, дитина усвідомлює як шлях до дорослості, що відповідає сформованому в грі мотиву стати дорослим й реально здійснювати йогофункції.
Дослідження психологічного змісту і структури внутрішньої позиції школяра показали: внутрішня позиція школяра, яка формується на сьомому році життя, є системою потреб, пов'язаних з учінням як із новою, серйозною діяльністю, що втілює в собі новий, суспільно значущий, а отже, дорослий спосіб життя.
У шестирічної дитини таку мотивацію до школи ще не сформовано, тож потрібна серйозна копітка робота з її формування.
Дуже важливо, щоб діти отримували позитивну інформацію про школу, а не різні страшилки або погрози (от підеш до школи, там не побавишся...).
ВІЗЬМІТЬ ДО УВАГИ!
Мотиваційну готовність дитини слід формувати через її усвідомлення того позитивного, що очікує на неї у школі, а не на погрозах та залякуванні.
Підвищити мотивацію дитини до шкільного навчання допоможе приклад батьків та близьких людей (покажіть свої зошити, шкільні нагороди, відзнаки, розкажіть про позитивний досвід шкільного навчання).
Привабливість для сина і доньки шкільного навчання можна підвищити, створивши портфоліо досягнень дитини.
Формуванню позитивної мотивації сприяють позитивні словесні формули підтримки з боку вихователів та батьків ("Спробуй іще раз!"; "Нічого, не хвилюйся, в тебе все вийде!"; "В тебе вийшло краще, ніж минулого разу!"...).