Про власне тіло дітям 5-го року життя

ДО ЧОГО ПРАГНЕ ДИТИНА

Цікавиться, чим вкрите її тіло, що таке шкіра. З цікавістю досліджує різні предмети довкілля. Маніпулюючи ними, вивчає, які вони на дотик: гарячі, холодні; тупі, гострі; шершаві, гладень­кі; мокрі, сухі. При відчутті болю зупиняється, вивчає, що і як Його спричинило. Надалі обминає такі предмети, уникає болісних відчуттів, ситуацій. Розглядає свою шкіру й обстежує її, особливо шкіру рук і ніг. Хоче дізнатися, чому шкіра змінює свій вигляд. Коли холодно, то з'являється "гусяча шкіра", виступають "сироти". Коли спекотно - шкіра гаряча і волога від поту. На неї важко одягнути майку, шкарпетки тощо. Може гратися власною шкірою чи шкірою дорослих, відтягуючи її на згинах пальців. Досліджує Предмети за допомогою дотику пучок пальців.

ПРИВЧАЙТЕ ДИТИНУ БУТИ ЗДОРОВОЮ

Розглянути з дитиною, як ЇЇ тіло вкрите шкірою, неначе одягом. Вона допомагає дізнаватися про все, до чого б людина не доторкнулась. Шкіра, неначе очі. Особливо чутлива вона на кінчиках пальчиків. Доцільно продемонструвати, як можна роз­пізнати на дотик, наприклад, ложку, відрізнити її від виделки. За нагоди звернути увагу на шкіру як на захисника. Разом з дитиною з'ясувати, що шкіра відчуває холод і спеку, пояснити, щоб дитина знала, як одягатися, виходячи на прогулянку. Розказати дитині, що почервоніння, посиніння, "гусяча шкіра" - це ознака холоду. Волога шкіра, спітніла вказує на тепло. Дати дитині це відчути. Нехай вона з допомогою дорослих застосовує захист шкіри: вчиться оберігати свою шкіру, помічає зміни в інших і пропонує допомо­гу - теплий джемпер, штани тощо. Чи навпаки - спітнів (-ла) від спеки - зніми зайвий одяг.

СЛУШНІ ПОРАДИ

Дізнайтеся, чи дитина раніше помічала, що все її тіло вкрите шкірою, наче оболонкою. Запропонуйте їй погладити свою шкіру на руці й на щоці. Шкіра різна чи однакова? Розгляньте разом з дитиною шкіру на пальцях руки, коліні. З'ясуйте, що шкіра не прикріплена до одного місця, вона рухається, зсувається, може розтягуватися і стискатися. Перевірте це разом з дитиною — потяг­ніть за мочку вуха, злегка вщипніть за руку, надуйте щічки. Якщо хоче, нехай згинає ногу в коліні, розтягує губи в усмішку. Дитина практично дізнається про еластичність шкіри. Разом досліджуйте, що дитина відчуває на дотик до шкіри: притуліть до неї шматочок льоду, вколіть пальчик голкою, потримайте руку біля запаленої свічки, покладіть на шкіру шматочок вати і металу, суху і мокру тканину тощо. Допоможіть дитині переконатися в тому, що шкіра відчуває і впізнає те, до чого торкнулася, а також біль. Запропо­нуйте пересвідчитися в цьому, заплющивши очі й торкаючись до поверхні предметів. Розгляньте візерунки на шкірі пальців рук і зробіть відбитки фарбою в образному малюнку. Чи впізнає дитина свої відбитки? Пригадайте зовнішній вигляд шкіри різних людей. Спробуйте дізнатися за виглядом шкіри (бліда, червона, нормальна, синювата) — здорова чи хвора людина, який у неї стан: спокійний, роздратований, схвильований, збуджений.

Кiлькiсть переглядiв: 246

Коментарi