Моральна готовність до шкільної освіти є стрижнем, що закладає підмурівок особистості. В умовах повсякденного спілкування з однолітками й дорослими, а також у рольовій грі дитина набуває певних знань про соціальні норми. Але ці знання вона ще до кінця не усвідомлює і безпосередньо пов'язує зі своїми позитивними чи негативними емоційними переживаннями. Перші етичні інстанції становлять поки що відносно прості системні утворення, на основі яких надалі формуватимуться досить зрілі моральні почуття й переконання.
Уміння спілкуватисяздорослимийоднолітками— основа для успішної адаптації дитини у школі. Систематично спостерігаючи за поведінкою малюків під час ігор і занять, можна побачити, хто з них уміє спокійнойпо-діловомузвертатися до дорослого із запитаннями, узгоджувати власні бажання з інтересами товаришів; хто прагне "захопити" найпривабливіші ролі й добивається цього умовляннями, примусомабочерезконфлікти; хто невмієпроявитисебеі свої інтереси, тож задовольняється будь-якою роллю, а хто взагалі не бере участі в діяльності дітей, несміливийчипасивнийу спілкуванні з однолітками й дорослими тощо.
Деякі батьки з різних причин не бажають, щоб їхня дитина відвідувала дошкільний заклад, тож підготовка малюків до школи відбувається у родині, що не завжди сприяє її успішній шкільній адаптації.
Томуважливо, щобпередшколоюмалюк хочабдварокивідвідувавдитсадок, де мав би можливість влитися у соціальне середовище однолітків і старших дітей, що допоможе навчитися на практиці встановлювати стосунки, обмежувати свої бажання, співвідносити власні інтереси з інтересами та бажаннями інших, а отже, усвідомити, що не завжди своє "хочу" є важливим для інших. Це приборкує егоїзм. Зрозуміло, дитина має відчувати свою цінність і самодостатність як активного учасника у спілкуванні з однолітками й дорослими.
У формуванні моральної готовності дуже важливий приклад спілкування батьків дитини з їхніми батьками (бабусею, дідусем) і родичами, з друзями, іншими дорослими й дітьми. Дошкільний вік — період наслідування поведінки дорослих. Отже, вчинки наших дітей — це віддзеркалення більше ніж 80% наших із вами вчинків, шановні батьки та вихователі.
ВІЗЬМІТЬ ДО УВАГИ!
Дитину треба готувати до того, що далеко не завжди всі ролі у житті можуть бути цікавими чи даватися винятково за нашими бажаннями, інколи доводиться робити і те, що потрібно іншим, хоч воно і не входить у коло наших безпосередніх інтересів.
Діти переймають і наслідують наш приклад спілкування, визначаючи для себе його особливості, фіксуючи межі та правила поводження, запам'ятовуючи інтонації, тембр і висоту голосу тощо.
На поведінці дитини негативно позначаються обіцянки, які не виконуються або постійно відтерміновуються (варто замислюватися, перш ніж щось обіцяти малюкові).